גרירת קרון סוסים

הנחיות לגרירת קרון סוסים

הקדמה

קרון סוסים אינו נחשב למותרות בימים אלה, הוא חלק בלתי נפרד מציוד הרכיבה של אנשי הסוסים וקיומו משדרג את חווית הרכיבה באופן ניכר, הניידות עם הסוס מאפשרת לראות חבלי ארץ חדשים,נוחות בטיפול בסוס,

נסיעה לצורך הרבעות, קניה ומכירה של סוסים ועוד.

יש בישראל סוגים רבים של קרונות סוסים: תוצרת הארץ, תוצרת חו"ל, קרונות סינגל או קרון זוגי, קרון למספר סוסים.

המשותף לכולם הוא שעל כולם ללא יוצא מהכלל חלים כללים נוקשים וחסרי פשרות של משרד התחבורה.

חלק מאנשי הסוסים אינו מכיר את כללי הגרירה בישראל ופשוט מחברים קרון סוסים לרכב ונוסעים, הכול טוב ויפה עד שקורה חלילה משהו, גרירה שלא עפ"י החוק עלולה לעלות באיבוד רישיון הנהיגה,בקנס כספי גדול ואף בחוסר הכרה של חברת הביטוח, או חלילה אי תשלום נזק ע"י חברת הביטוח במקרה של תאונה.

ובכן מה מותר ומה אסור, זו שאלה שלא תמיד ברור לחלק מהרוכבים ורובנו מוצאים עצמנו בחוסר ודאות לגבי המותר והאסור בנושא גרירת סוסים.

לשם כך בחרנו לנסות לסייע ולעשות קצת סדר, ראשית כמה מונחים חשובים שקשורים זה לזה ומהווים חלק מדרישות משרד התחבורה כחלק מתנאים והגבלות לגרירת קרון סוסים.

כללי אצבע

שימו לב יש שלושה כללי אצבע שכדאי לזכור:

1. החשוב מכול הוא שהרכב הגורר יהיה מורשה לגרור את המשקל הכולל הרשום ברישיון הגרור (קרון סוסים).

2. בעלי רישיון נהיגה לרכבים פרטיים מסחריים שמשקלם הוא עד 4 טון, מותר לגרור נגררים של עד 1,500 ק"ג' , לידיעה משרד התחבורה ערך שינוי בחוק, כל נהג שהוציא רשיון נהיגה לרכב פרטי מתאריך 1.1.2007 מורשה לנהוג ברכב שמשקלו הכולל עד 3.5 טון ולא 4 טון.

בעלי רישיון נהיגה לרכב מסחרי מעל 4 טון רשאים לגרור נגררים מעל 1,500 ק"ג ובכפוף למגבלות ברישיון הנהיגה.

3. ברישיון הקרון ישנה התנייה של משקל כולל מורשה – הכוונה היא  למשקל העצמי של הקרון + המשקל אותו הוא רשאי לגרור (סוסים).

דוגמא: משקל הכולל המותר ברישיון שלכם הוא 1,500 ק"ג והמשקל העצמי של הקרון הוא 700 ק"ג ומכאן שהמשקל המותר לעלות על הקרון הוא עוד 800 ק"ג , סוס ממוצע שוקל סביב 500 ק"ג תעשו אתם לבד את החשבון…

טיפ שלנו

מומלץ בעת קניית קרון ללמוד טרם קנייתו את משקלו הכולל המותר ולוודא שהרכב שבבעלותכם רשאי לגרור את הקרון.

מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, או יצרן/יבואן הקרונות שלך שידע לסייע ולכוון לקנייה ונהיגה חוקית של קרון סוסים.

דוגמא:

image002

רכב הנושא מגבלת גרירה: מורשה גרירה כולל בלמים 750 ק"ג – נניח שהמשקל עצמי של הקרון הוא 700 ק"ג  ומשקלו הכולל 1,400 ק"ג רכב שכזה אינו רשאי לגרור קרון סוסים !

הערה חשובה:

משרד התחבורה תיקף את נושא המשקלים והחליט על הקלה בנהלים המתייחסים לרכבים שעלו לכביש לאחר 1.4.2008 ברכבים אלה ניתן לבצע שינוי למשקל כולל מותר הנקוב ברישיון הרכב ע"י בדיקת תו תקן המתייחס

לוו גרירה שהותקן ברכב, בדיקת מכון התקנים ומשרד הרישוי, בעזרת תהליך זה ישנו סיכוי סביר שתוכלו לשפר את המשקל הניתן לגרירה ברשיון הרכב.

כללי נהיגה בקרון סוסים

נהיגה בקרון סוסים אינו עניין של מה בכך! כללי הנהיגה בקרון מחייבים הכרות והבנה מדוייקת של השפעת הקרון בעת נהיגה עם גרור על הרכב שלך, ההתנהגות של הרכב משתנה באופן מוחלט.

הרכב מוגבל מאוד ביכולת התגובה שלו, הוא הופך בן רגע להיות כבד ומסורבל ויתקשה לצאת ממצבי פתע מסוכנים, גם שמדובר בנהג ותיק ומנוסה.

אופן נהיגה בקרון סוסים

מומלץ להקפיד על נסיעה איטית מהרגיל, בזמן בלימה – הקרון דוחף קדימה את הרכב ומרחק הבלימה הנדרש גדול יותר מנהיגה ללא גרור.

בלימה פתאומית או כניסה לסיבוב במהירות גבוהה  עלולה לגרום לאיבוד שליטה על הרכב ולתאונה, הקרון עלול להפוך את הרכב ולגרום לנפגעים ולפגיעה בסוסים .

 

קרון סוסים מעורב בתאונת דרכים קשה
קרון סוסים מעורב בתאונת דרכים קשה

image001

 

כיצד נוצרים פחדים וחששות מקרון סוסים

תופעה שכיחה מאוד אצל סוסים היא טראומה מקרון, לא מעט סוסים נכנסים לפאניקה ומתנהגים בלחץ רב בעת עלייה לקרון עקב טראומה שגרם הנהג לסוסים.

סוסים שחוו חווית נסיעה שלילית, לא ישתפו פעולה בעת עלייה לקרון ויחששו מעליה לקרון זמן רב, תיקון הפחדים של סוס כזה מחייבת עבודה רבה והשקעה גדולה

ולכן חשוב לייצר לסוס חווית נסיעה נעימה ולגרום לסוס להרגיש בטוח בקרון.

הערה חשובה: אתר זה עלול להיות שלא מעודכן בנהלי משרד התחבורה ואינו גורם מוסמך לקבוע נהלים וחוקים הגורם המוסמך היחיד הוא משרד התחבורה ומומלץ לעקוב באתר משרד התחבורה מעת לעת בתיקוף החוקים.

 

    קריאה נעימה סעו בזהירות צוות האתר.

© כל הזכויות שמורות לאתר mayhorse

2 comments

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *