Extreme Cowboy

ספורט חדש בישראל Extreme Cowboy

 

www.mayhorse.com

 

ספורט רכיבה עממי חדש יחסית בתחום הסוסים.

אקסטרים קאובוי הוא ספורט רכיבה מגוון, הדורש מהמתחרים הדגמה של מהירות ו "HORSEMANSHIP "ביחד ספורט זה ייחודיותו בכך שמשלב אלמנטים של אימון ברמה גבוהה מאוד של הסוס, בשילוב של תקשורת ועבודת צוות נכונה עם הסוס, כל זה בשילוב לחץ זמן ועבודה נגד השעון .

תחרות האקסטרים קאובוי מביאה הקבלה מדויקת לעולם איסוף הבקר ומכאן מסלול הרכיבה דומה מאוד להתנהגות באיסוף בקר .

אקסטרים קאובוי מאתגרת מאוד את המתחרים במסלול מורכב מאוד שעובר דרך כל התימורונים האפשריים .

לדברי איש הסוסים שלומיק רזיאל אקסטרים קאובוי הוא ספורט שמרכז בתוכו את כל מה שרוכב יכול לפגוש ברכיבה, בדרך, בשטח ובמגרש.

הלכה למעשה מרכזים את הכול למקצוע אחד והתחרות בנויה על עקרון של זמן, צריך לשלב מספר פעולות מורכבות, המנצח זה מי שיודע לשלב הכי טוב בין לעשות את הדברים מהר אבל הכי נכון שאפשר.

לתחרות האקסטרים קאובוי תקנון חסר פשרות שהוגדר ע"י הוועדה המקצועית של האקסטרים קאובוי בישראל, תקנון המציב רף גבוה וקריטריונים ברורים למתחרים.

התקנון שם דגש על כללי אצבע כגון: בטיחות הסוסים והרוכבים,חלוקת מקצים ע"פ גילאים,יחס ישיר לזמן הביצוע,הגבלת זמן למקצה של 8 דקות,הגבלת השתתפות לסוס פעם אחת במקצה למעט מקצה נוער וילדים והשתתפות עד 3 פעמים באירוע לסוס. רמות מכשולים שונות למקצים,הגדרות ברורות על ניקוד הניתן ע"י השופטים כאשר השופטים נחשבים למובילי אנשי הסוסים בענף,תשומת לב ודגש על יציבות הרוכב ומקצבים. ציוד הרכיבה צריך להיות בסגנון מערבי או אוסטרלי.

בתמונה אשיר קול .קרדיט לתמונה Tamar Natalia

על הרוכבים להיות לבושים לפי קוד לבוש מערבוני. במקצי הנוער קסדות הן חובה . במקצי הבוגרים יהיה על הרוכבים לחבוש כובעי בוקרים מסורתיים .

את התחרויות מארחת חוות נועם, המשלבת 13 סגנונות רכיבה מערבית, אנגלית, דרסאז קפיצות, רכיבה טיפולית ומארחת את כל התחרויות של התאחדות הלאומית של ספורט הרכיבה .

קורסים של  אקסטרים קאובוי מעבירים בישראל כמה מטובי המאמנים ואנשי הסוסים כגון: אשיר קול,איתי שביט שלומיק רזיאל וסוף פלטקביץ,במהלך הקורס ילמדו החניכים את רזי הענף החדש ויעברו אימונים למעבר מכשולים יחד עם הסוסים, הכרות עם דרך השיפוט של הספורט והתנסות מעשית.

השנה הפך ספורט זה והוגדר כענף רשמי בליגה לרכיבה מערבית תחת ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה,לגרעין המייסד הצטרפו מאמנים נוספים, השנה יתקיימו כל התחרויות במושב שרונה בחוות דאבל קיי.

 

 

 

 

קריאה מהנה צוות האתר 

© כל הזכויות שמורות לאתר mayhorse

1 comment

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *