המכללה האקדמית וינגייט

קורס מדריכי רכיבה על סוסים

 

mayhorse

 

רקע הקורס מכשיר מדריכים ברכיבה על סוסים (לימוד) בהתאם לסוגי ההסמכה המאושרים ע"י מנהל הספורט. מטרת הקורס להקנות ידע ברכיבה מערבית ואירופאית, תוך הקניית ידע תיאורטי ומעשי ברכיבה ומיומנויות ויכולות הדרכה, כולל התנסות מעשית. הקורס שם דגש על לימוד עקרונות בטיחות בסביבת הסוס, ועל הקניית ידע תיאורטי בהתנהגות ובפסיכולוגיה של הסוסהקורסים מתקיימים במתקנים המאושרים ע"י מנהל הספורט.
רכז מקצועי אורי פלג
היקף הלימודים 237 שעות לימוד הכוללות 73 שעות למידת ממשק, 90 שעות תורת ההדרכה, 74 שעות רכיבה בסגנון מערבי או אנגלי.
הסמכה מדריך רכיבה על סוסים (לימוד) על פי חוק הספורט (מדריך רכיבה לשני הסגנונות-מערבית ואירופאית גם יחד).
תכנית הלימודים נושאי הלימוד ברכיבה על סוסים:

טכניקות רכיבהישיבת הרוכב, מעגלים + שמיניות, הזזת ראש הסוס, הזזת כתף הסוס, הזזת החלק האחורי של הסוס, מקצבי הסוס, רכיבה על קו ישר, הזזת הסוס לצדדים שימוש בעזרים, סללום דרך אף הסוס, סללום דרך החלק האחורי של הסוס, תחלופת סוסים בין רוכבים, זיהוי רגל נכונה ברכיבה, מעברים נכונים ברכיבה, שילוב אלמנטים. וטרינריה, ביטוח הסוס, כושר גופני שלהסוס, ממשק, שימוש בעזרים כולל רכיבה, פסיכולוגיה של הסוס, תנועת הסוס. המכללה מספקת סוסים, ציוד וביטוח.

מגיש עזרה ראשונה (28 שעות לימוד). הסמכה זו מהווה תנאי לקבלת התעודה.

תנאי קבלה
  • גיל 16 לפחות. 
  • ראיון אישי ומבחן מעשי. 
  • אישור רפואי המעיד על בריאות תקינה, ועל כשירות לעסוק בפעילות גופנית. 
  • נדרש ניסיון ברכיבה

 

 

תמונת גלריה רכיבה טיפולית בוינגייט

 

מדריכי רכיבה טיפולית 

 

רכיבה טיפולית

אחד ממקצועות הטיפול המשלים המבוקש ביותר בארץ. רכיבה טיפולית משתמשת בסוס, במגרש ובשטח ככלי ייחודי לטיפולים בתחומים רגשיים  תקשורתיים תנועתיים ועוד. רכיבה טיפולית מצליחה להגיע להצלחות גדולות בטיפול בזכות שימוש  נכון בתכונות הייחודיות של הסוס, בשילוב טכניקות טיפול התנהגותיות, רגשיות קוגניטיביות מוטוריות ועוד.
בית הספר להכשרת מדריכים לרכיבה טיפולית בניהולו האקדמי של פרופ' רפי קרסו, הוא הוותיק מכל בתי הספר בארץ, כשני עשורים עם מעל 400 בוגרים

רכז קורס:
גלעד בן דוד- מטפל ברכיבה על סוסים, בעל ניסיון רב שנים בעולם הסוסים והטיפול, מהוותיקים בארץ! בעלים של מרכז לרכיבה טיפולית חוות "רוכבים בטבע" הקיימת עשרות שנים. לינק לאתר המרכז הטיפולי- "רוכבים בטבע"- http://www.rochvim-teva.com/
צוות הקורס:
צוות מרצים המקצועי ביותר בארץ מתחום הטיפול, שיקום ורכיבה טיפולית.

למי מתאים הקורס:
לאנשים המעוניינים לעסוק במקצוע הרכיבה הטיפולית, ומתאימים לטפל באנשים. יתרון לבעלי רקע וניסיון ברכיבה / הוראה טיפול והדרכה. למעוניינים ללא רקע תותאם תוכנית הכנה אישית לקראת הקורס בכל ההיבטים.

תכנית הלימודים
מסלולי הלימוד המוצעים:
מסלול 1- קורס משולב- קורס מדריכי רכיבה טיפולית בשילוב קורס מדריכים לרכיבה על סוסים (לימוד):
1. קורס מדריכי רכיבה טיפולית: נפתח כל שנה בשני מחזורים: אוקטובר (יום ב') ואפריל (יום ג'). התוכנית הינה יום בשבוע, חד שנתית וכל הקורסים המועברים בה הינם אקדמיים ובעלי תכנים יישומיים. כגון: אנטומיה, פסיכולוגיה, פיזיותרפיה, הפרעות קשב וריכוז, לקויות תקשורת, ריפוי בעיסוק, אבחון פסיכו מוטורי ברכיבה טיפולית, זיהוי וטיפול בליקויי יציבה באמצעות רכיבה טיפולית, טיפול בבעיות התנהגות באמצעות רכיבה טיפולית, שיקום נכים באמצעות רכיבה טיפולית ועוד. צוות המרצים הינו אקדמאי דינאמי ובעל וותק וניסיון רב.
במהלך הלימודים יתנסו הסטודנטים בהכנת תכניות טיפול ברכיבה טיפולית והעברת טיפול כחלק מההתנסות המעשית המודרכת.

2. קורס מדריכים לרכיבה על סוסים (לימוד): הקורס מכשיר מדריכים ברכיבה על סוסים בהתאם לסוגי ההסמכה המאושרים על ידיי מנהל הספורט.
מטרת הקורס להקנות ידע ברכיבה מערבית ואירופאית תוך הקניית ידע תיאורטי ומעשי ברכיבה, מיומנויות ויכולות הדרכה. נושאי הלימוד: פסיכולוגיה של הסוס, רכיבה, מערכי שיעור והדרכה, וטרינריה, ממשק ועוד.

** קורס מדריכי רכיבה בשילוב עם קורס מדריכי רכיבה טיפולית, מהווה שילוב מקצועי ובטיחותי מדרגה ראשונה. קורס מדריכי הרכיבה בניהולו של אורי פלג נותן דגש להורסמנשיפ וליסודות אילוף ותקשורת. שני מרכיבים אלו משרתים באופן ישיר את עבודתנו השוטפת ברכיבה הטיפולית ובמפגש בין המטופל לסוס.
על מנת להשתמש בסוס ככלי מקצועי ובטיחותי, עיקר המיומנויות של המטפל, צריכות להתמקד בידע ובניסיון של תקשורת מהקרקע ומהגב. קורס מדריכי הרכיבה של אורי פלג הינו בעל וותק וניסיון עשיר ומקצועי. אורי פלג העמיד דורות רבים של מדריכים ומורים לרכיבה המקדמים את נושא הרכיבה בארץ במקצועיות ובבטיחות.
מסלול 2- קורס מדריכי רכיבה טיפולית לבעלי תעודת הסמכה של מדריך רכיבה:
קורס זה מיועד למדריכי רכיבה מוסמכים בעלי תעודה אשר מעוניינים ללמוד רכיבה טיפולית. התכנית תואמת למפורט מעלה במסלול 1, סעיף 1.

תנאי קבלה:
• גיל 20 ומעלה
• ראיון קבלה אישי
• אישור רפואי על בריאות תקינה
• מבחן רכיבה לקבלה לקורס מדריכים
• התאמת מכינה אישית לחסרי ניסיון ברכיבה
• תעודת מדריך רכיבה ממוסד מוכר (לבעלי תעודת מדריך רכיבה מוסמך שרוצים להשלים למורה לרכיבה טיפולית)

*מכינת רכיבה לחסרי ניסיון- מטרת המכינה היא להכין את הסטודנטים לקורס מדריכי רכיבה לימוד ומדריכי רכיבה טיפולית. להכיר את עולם הסוסים ולהבין את חשיבותו ומשמעותו. להיות איש סוסים מקצועי שמבין את הסוס ויודע איך לתקשר עם הסוס בשפה שלו. לבנות יסודות חזקים ובטיחותיים בשגרת העבודה עם הסוס. תכני הלימוד במכינה כוללים רכיבה, עבודת ממשק, אילוף, הורסמנשיפ, הדרכה.

אפשרויות התעסוקה:
בוגרי הקורס במכללה האקדמית בווינגיט הם המדריכים המבוקשים ביותר בכל החוות בארץ ומשתלבים בטיפול בני נוער בכפרים ופנימיות שונות, מרכזי טיפול למניעת התמכרויות, בתי ספר לחינוך מיוחד, מוסדות הרווחה, משרד הביטחון, משרד החינוך ועוד. התעודה מטעם המכללה האקדמית בוינגייט מוכרת ומכובדת על ידיי קופות החולים השונות.

תעודות: 
מורה לרכיבה טיפולית/ מורה לרכיבה טיפולית ומדריך רכיבה על סוסים (לימוד).
מגיש עזרה ראשונה- קורס עזרה ראשונה 28 שעות

למידע נוסף על הקורס
גלעד בן דוד- מנהל המרכז להכשרת מורים לרכיבה טיפולית, המכללה האקדמית בוינגייט
050-7217472
למידע על ימים פתוחים ניתן לפנות-
לדניאל בן דוד-  רכזת אקדמית, קורס מורים לרכיבה טיפולית, המכללה האקדמית בוינגייט
054-2248514
או לדואר אלקטרוני
coursetipuly@gmail.com

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *