טרנד סוסי הצעד בישראל

The Singlefoot or Racking Horse

 

את סוסי הצעד ניתן לראות בכל חווה בישראל, בשנים האחרונות מהפכת סוסי הצעד כבשה את מדינת ישראל, אם אין ברשותך סוס צעד ככל הנראה זהו עניין של זמן.

ההשקעה בסוס צעד ובסוסי סינגלפוט הפכה להיות נחלת הרבים למרות המחיר שהולך וגדל, טרנד זה פיצל קבוצות רכיבה, בעלי סוס שאינו צעד נאלצים לבחור בין להישאר מאחור או  לעבור למקצב הטרוט, אופציה נוספת היא לוותר על הקבוצה וזו אפשרות שאיש מאיתנו לא רוצה, כך לאט לאט  החלה מגמת מעבר לסוסי הצעד, למעשה אחוז בעלי סוס צעד עלה בשנה האחרונה במאות אחוזים והביקוש רק הולך וגדל.

לקבוצת סוסי הצעד משתייכים מספר גזעים מרשימים ומדהימים כגון הטנסי ווקר, פרובואן פאסו, מיזורי פוקס, סינגל פוט, רוקי מאונטן הורס ועוד.

מה סוסים אלה יודעים לעשות שסוסי הקווטר לא יודעים לעשות, למעשה התשובה היא צעד מהיר, חווית רכיבה מיוחדת במינה, גמיעת מרחקים גדולים ללא מאמץ מיוחד ועוד.

רגע לפני שנספיד את סוסי הקווטר ולמען הסר ספק, אי אפשר בלי סוסי הקווטר, הרי שכל מי שרוצה ללמוד רכיבה מתחיל בבסיס, לא תמצאו בשום בית ספר לרכיבה סוס צעד,למידת יסודות אלה קיימים רק בסוסי קווטר, שם נקבל את היסודות, נלמד מקצבים כגון: הליכה, טרוט קאנטר, גלאופ, רול באק, סייד פאס, שליטה על הליד ועוד.

את סוסי הצעד לא נמצא בענפי הספורט כגון: דרסאז, רייניג, אקסטרים קאובוי , קאטינג, רופינג ועוד, סוסי הצעד לא מתאימים לענפי ספורט שכאלה וזאת בשל  מגבלות גנטיות כך שסוסי הקווטר לא ייעלמו לעולם.

למעשה סוסי צעד מספקים לרוכב את יתרונות המהירות שלהם וחווית הרכיבה הגדולה במקצב ההליכה, במקצב זה ניתן לקבל הליכה מהירה מאוד המקבילה למקצב הקאנטר אצל סוסי הקווטר.

המקצב הקלאסי המתבקש אצל סוסי הצעד  הוא 4 ביט, במקצב זה הטובים שבסוסי הצעד יכולים להגיע גם למהירות של עד 50 קמ"ש.

%d7%a1%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a6%d7%a2%d7%93-2

בתמונה Falcon Blue Ribbon & Jacob Parks Horsemanship 

שאר המקצבים כגון טרוט או קאנטר פשוט לא רלוונטיים לסוסי צעד, משום שחווית הרכיבה הענקית שסוסי צעד בהחלט יודעים לספק לרוכב יתקבל רק בהליכה מהירה, בשאר המקצבים מאבדים את ההנאה והיתרון של סוס צעד.

הסרטון הבא ממחיש את כל מה שלא ידעתם והתביישתם לשאול.

סרטון זה מלמד באופן פשוט על כל  סוגי המקצבים או הצעד אצל סוסים, בסרטון זה  תוכלו ללמוד באופן מפורט ומדויק על סוגי המקצבים כגון:  stepping pace, pace, trot, fox trot ,walk, rack ,running walk,  למעשה לא מצאנו סרט הדרכה טוב יותר  שממחיש את סוגי הצעד אצל סוסים טוב יותר ולמעשה להבין ולראות את הצעד בהילוך איטי ובאופן ברור.

סוסי צעד,עד שלא תנסו כנראה שלא תבינו. If you're not makin' dust, you're eating it!

הצפייה בסרטון חובה.

צפייה נעימה צוות האתר

הקלק כאן לכניסה לארגון המגדלים וסוסי הסינגל-פוט בישראל

 

 הקלק לכניסה למועדון shoba

 

  הקלק לכניסה למועדון rhbaa

banner201415

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *