מרגלרגה מרצדור – הסוס הברזילאי

אחוזת החאן מושב כפר אוריה

מרגלרגה מרצדור – הסוס הברזילאי

בחוות אחוזת החאן שבכפר אוריה מגדלים את גזע הסוסים הברזילאים : המרגלרגה  מרצדור.

המרגלרגה הינו הסוס הלאומי של ברזיל המשמש את הברזילאים לכל מגוון מקצועות הרכיבה .כולל דרסג' , קפיצות , עגלות וכרכרות, וכמובן  משמש המרגלרגה מרצדור בתחום העבודה לעבודות בקר, עבודות החווה, ולטיולים מוצאו של הסוס הוא הלוסיטנו הפורטוגלי שבמשך שנים רבות נתן מענה למרחקים האדירים ולשטחים הקשים של ברזיל.

הסוס ניחן בכושר טבעי אדיר , מזגו נוח והוא אמיץ באופן מיוחד, בנוסף לכישורים אלו ניחן המרגלרגה גם בצעד יחודי אשר רק הוא מסוגל לבצע מה שמקנה לו אפשרות לגמוע מרחקים אדירים בנוחות אופטימלית, צעד זה נקרא בצ'ידה, וצעד נוסף שנקרא פיקאדה.

בזכות שילוב הרגליים, צעד הסוס מאוד יציב והוא כמעו שאינו מועד, ישנם שני מקצבים צעד מיוחדים : בצידה ופיקדה , הבצ'ידה הוא סוג מיוחד של טרוט, כאשר הסוס בין הנעה אלכסונית של הרגליים, מציב על הקרקע פעם נוספת רגל כל פעם ואלכסונית מנוגדת הצעידה מקנה לו רכות ויציבות אופטימלית בתנועה  . פיקדה הוא מקצב 4 פעימות שדומה לשאר סוסי הצעד הדרום אמריקאי.

המסע הארוך ביותר בעת החדשה על גבי סוסים נעשה על גבו של המרגלרגה 25,000 ק"מ, שבה 3 רוכבים גמעו כ 70 ק"מ ביום 6 ימים וחצו את ברזיל לאורכב ולרוחבה ללא הפסקה, המסע מצויין בספר גינס .

לפרטים נוספים ולהכרת הגזע מקרוב ניתן לפנות לנירית מיכאל.

מרגלרגה מרצדור בחוות אחוזאת החאן במושב כפר אוריה
מרגלרגה מרצדור בחוות אחוזאת החאן במושב כפר אוריה

בברכה,

צוות האתר.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *