tennessee walking horse soring

סוסי צעד טנסי ווקר

התלבטנו ארוכות לגבי הסרטון הבא האם להציגו או שלא, הסרטון קשה לצפייה ומקומם, כמה אכזריות יכולה להיות באדם כלפי בעל החיים הנפלא הזה סוס.

בארה"ב ובעולם ספורט סוסי הטנסי ווקר בעלי הצעד הגבוה הנקרא ללקק גבוה עבר מזמן את גבולות הספורט והפך להתעללות של ממש בסוסי הטנסי שהפכו לכלי משחק בענף שמטרתו להכניס כסף ופרסים בכל מחיר לבתי הגידול.

תעשיית סוסי הטנסי נחשבת  לאפופת זוהר, אולם המציאות בהחלט שונה מדובר בניצול ופגיעה קשה בסוסים עד כדי הריגה של חלקם אלא שלא עמדו במשימה, זו תעשייה חסרת מעצורים של תאוות בצע שלא בוחלת בשום אמצעי כאשר זמן שווה כסף, מדלגים בתי הגידול על אימונים ועוברים לשיטות עינויים.

על מנת להוציא מסוסי הטנסי ווקר צעד גבוה ביותר שאינו טבעי להם או לכל סוס אחר, מתערב האדם בטבע,  לצופה מהצד נדמה כי זהו  גזע חדש של טנסי ווקר עם צעד גבוה ביותר ומרשים מאוד, אך זו פשוט טעות! אין צעד שכזה לשום סוס באופן טבעי, כל שכן לא תראו צעד גבוה שכזה בטבע.
לקבלת צעד שכזה הוקמו בתי גידול לטנסי ווקר שאינם למטרת חובבי הגזע או חובבי סוסים אלא עסק כלכלי, חלאות האדם האלה מבצעים פגיעה מכוונת ברגלו של הסוס, הכאב העז ברגל הוא זה שגורם לסוס להרמה גבוהה של הרגל עד לגובה פיו, את הכאב יוצרים "המטפלים"  ע"י הזרקת כימיקלים לרגליו לאורך זמן, עטיפת הרגלים בניילון נצמד ליצירת נזק ונפיחות ברגל, החדרת מסמרים לפרסה, פרזול לחץ על הפרסה, קשירת שרשראות כאב ועוד שיטות אכזריות נוספות.

Image result for tennessee walking horse soring

המכשירים משמשים כדי לגרום כאב לסוס כך שכאשר פרסת הסוס נוגעת בקרקע הם בועטים את רגליהם גבוה יותר ומהר יותר מהרגיל ויוצרים גרסה מוגזמת של הילוך דריכה גבוה מהדריכה הטבעית שלהם במטרה ליצר יתרון לבעלי הסוס בתחרויות ומופעים, הרעיון הוא שכאשר לסוס כואב הסוס מנסה לברוח מהכאב ובכך נוצר "האפקט הרצוי  של עילוי עצום בחלק הקדמי המכונה ללקק גבוה, דומה מאוד לזחילת גמל שלמה, הכאב כל כך גדול שחלק מהסוסים אינו יכול לעמוד על רגליו מחמת הכאב העז ונאלץ לשכב בתאו.

Image result for tennessee walking horse soring

ארגוני זכויות בארה"ב הצליחו להחדיר לחוות האלה אנשים מטעמם שצילמו והגישו תלונות כנגד המנוולים האלה, בל נתבלבל מדובר בבתי גידול המפורסמים ביותר והיוקרתיים ביותר בארה"ב בעלי תעודות חזקות ונחשבות בענף, אחד מהם הוא בארני דייויס שצולם והועמד לדין כנגדו עומדים סעיפים רבים של עברות בנושא.

הסרטון הבא בהחלט קשה לצפייה ניתן לראות בו את שיטות העבודה בבתי הגידול האלה.

לסיכום להבא שתראו את הספורט הזה תבינו שלא מדובר בצעד טבעי או ספורט אלא בהתעללות!

התנחמתי בידיעה שבתי הגידול בישראל של סוסי טנסי ווקר הוקמו לטובת אוהבי הגזע ומשוגעים לבעל החיים הנפלא הזה, ביקור בחוות האלה מחמם את הלב ומעיד על טיפול נפלא של אנשי סוסים נפלאים, בהחלט יש הרבה מה ללמוד מהם וכיף לדעת שבישראל הגזע הנפלא הזה נמצא בידיים טובות .

לצפייה בסרטון כנסו, הסרט קשה לצפייה

בברכה צוות האתר

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *