למה אנשים אוהבים סוסים

10 סיבות למה אנשים אוהבים סוסים

מזה אלפי שנים מעריצים בני אדם סוסים, בני אצולה השתמשו בהם לחיזוק מעמדם, הצבא השתמש בהם ככלי לחימה, איכרים השתמשו בהם לחקלאות אבל לכולם היה מכנה משותף אחד, כולם אהבו את בעל החיים הנפלא הזה.

יש אינספור סיבות מדוע לאהוב סוסים, קיבצנו עבורכם 10 סיבות הכי חזקות:

  1. השראה: הסוס יצור יפה ואצילי שמאפשר לנו להתחבר לטבע, הוא חיה חזקה ועוצמתית, אין כמו מראה של סוס רץ בטבע זה מרגש כל פעם מחדש ומזכיר לנו את פלאי הטבע, ניתן לראות אומנים רבים הן בתחום השירה והן בתחום הציור שזהו המקום בו הם חווים את החיבור ליצירה.

  1. הנאה: מי שרכב על סוס לעולם לא ישכח את הפעם הראשונה, זו חוויה שנצרבת בזיכרון לנצח ואי אפשר לשכוח אותה, אם אהבת זה לנצח, חווית הרכיבה מעניקה תחושת עוצמה וכוח שאי אפשר לתאר, השילוב בין הכוח, היופי, המהירות ויכולת העבירות בשטח מאפשרת את הטיול המושלם והמהנה ביותר שאפשר לקבל.

 

  1. חיי חברה: ענף הסוסים מאפשר חיבור חברתי בין אנשים יותר מכל ענף אחר.

קבוצות רבות קמות ומתגבשות סביב האהבה לסוסים, חברות שבאה לידי ביטוי במפגשי רכיבה, טיולים משותפים, שיתוף פעולה סביב הטיפול בסוסים ומפגשים ואירועי סוסים.

בישראל ניתן לפגוש קבוצות רכיבה רבות שקמות סביב האהבה לגזע מסוים של סוסים, או קבוצות רכיבה שקמו סביב אזור יפה לרכיבה ועוד.

  1. לנפש ולנשמה: רבים מאנשי הסוסים לא רוכבים על סוסים, מספיק להסתכל על הסוס ולהירגע, אי אפשר לתאר את הקסם הזה שמתרחש כשמביטים בסוסים, הסטרס נעלם, אין כעסים, שוכחים את הדאגות וממלאים מצברים לשבוע נוסף.

תנסו זה עובד, כשבא לך לקבל תשובות או החלטות אין מקום טוב יותר מלעשות זאת בטבע על גבי סוס, התקשורת העצמית שלנו משתנה והתובנות מתחזקות.

סתם אם את/ה עצוב או מצוברח, מודאג או מתוסכל, המפגש עם סוסים מעביר הכול, כדור פלא אמרנו?

 

  1. סוסים מלמדים אותנו על עצמנו: ראשית כלל אצבע סוסים מקבלים אותנו כמו שאנחנו, לא משנה מי אתה, מה מעמדך, מצבך הכלכלי, גילך או מוצא, הסוס יקבל אותנו כמו שאנחנו, הסוס אינו שיפוטי, בעזרת סוסים נוכל לגלות נושאים שעלינו לפתור מול עצמנו, נכיר התנהגות שאינה מועילה וכדאי להפטר ממנה, דפוסים בעיתיים אצלנו ואמונות שפשוט הגבילו את עולמנו "לצאת מהקופסא", כיום יש לא מעט חוות סוסים שמטפלות בבעיות של בני אדם דרך מפגש עם סוסים.

 

  1. ביטחון עצמי: סוסים מחזקים ומשפרים את הביטחון העצמי, כשמדובר בחיה עוצמתית ששוקלת כ 500 קילוגרמים, הגובה הממוצע הוא 1.55 מטר, אי אפשר שלא לספוג תחושות של כח ובטחון, הוכח שנוכחות סוסים משפרת את הביטחון העצמי.

הסוס אינו שיפוטי הוא מאפשר לך לעלות על גבו ושלא נתבלבל לא כי הסוס הוא בעל חיים טיפש או מאולף, אלא רק כי הסוס בחר להאמין בנו ולסמוך עלינו, פגשתי ילדים רבים שרכיבה על סוסים במסגרת רכיבה טיפולית

שינתה את חייהם. (כנסו למאמר בנושא רכיבה טיפולית)

  1. אמא אדמה: סוס מחבר אותנו לטבע, זהו לא טרקטורון, אין רעש אין דלק ואין מכאניקה, אין גזים רעילים שנפלטים מאגזוז כלי הרכב, אבל יש בשפע הרבה טבע שדות ירוקים מים זורמים ומרחבים עד אין ספור, לרכב על סוס בשדה פתוח ולראות את הטבע בעוצמתו, לשמוע את הציפורים והרוח שנושבת, כל זה לא יקרה ברכב או טרקטורון.

 

  1. ידידות וחברות: מי שאוהב בעלי חיים בטח יבין את זה, הסוס מתמסר לבעליו, הוא תמיד שמח לראות אותך ומייצר מערכת יחסים של אהבה וחברות שעם השנים מתבססת על קודים פשוטים של תקשורת, הסוס יכיר את קולו של בעליו ויעניק אהבה אין סופית.

  1. אורך חיים בריא: רכיבה על סוסים מחברת אותנו לפעילות ולצורך בגמישות, דורשת מהרוכב יכולות פיזיות שמתקשרות עם תזונה, פעילות ספורטיבית ומראה חיצוני, לא פשוט להיות כבד משקל ולרכב על סוס אפילו מההיבט הפשוט של לעלות ולרדת, הסוס יסחב את משקלי? הלכה למעשה רוב אנשי הסוסים ישפרו עם הזמן את אורך החיים שלהם.

 

  1. הגשמת חלום: כשהיינו ילדים תלינו פוסטר של להקה או זמר חלק מאיתנו גם פוסטר של סוס כי היא יפה ואצילית, אבל להחזיק סוס היה בגדר חלום רחוק, כשראינו שוב ושוב את הסרט הסייח השחור חלמנו שיום אחד גם לנו זה יקרה, כשראינו סרטי מערבון דמיינו את עצמנו עם כובע של קאובוי דוהרים במהירות, וכשראינו סוס עובר ברחוב הלב פעם בחוזקה, וכשגדלנו החלום היה בהישג יד והנה זה קרה.

 

קראתם נהניתם מוזמנים לשתף, במידה ומצאתם סיבה נוספת מספיק טובה כתבו לנו.

 "תאתגר אותי, נסה אותי, או אפילו נסה להתגרות בי, אבל אל תזלזלו בי כי על גב הסוס שלי הכול אפשרי"

 

כל הזכויות שמורות

צוות MayHorse פורטל הסוסים המוביל בישראל.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *