הקואגה

חצי סוס חצי זברה

בתמונה קואגה אחרונה בגן החיות באמסטרדם 

 

הוכחדו בידי ציידים קולוניאלים

הקואגה הוא בעל חיים הדומה מאוד לזברה, בחלקה הקדמי לקואגה יש פסים בדיוק כמו לזברה, לאט לאט הפסים הולכים ודוהים כך שבחלקה האחורי אין פסים והיא חלקה לחלוטין, למעשה מדובר בחצי סוס וחצי זברה.

בעל חיים זה הוא תת מין נכחד שגדל בדרום אפריקה וניצוד עד כדי הכחדה ע"י בני האדם עקב בשרו ועורו.

הפריט האחרון שגדל בשבי בגן החיות באמסטרדם מת בשנת 1983, דגימות DNA שנלקחו בתקופה זו נשמרו בהצלחה, אך עדיין לא הצליחו לפתח מהם חזרה את הגזע שנכחד, נכון לרגע זה נשמרו 23 פוחלצים של הקואגה ברחבי העולם.

לאור הדמיון שיש בין הזברה לקואגה הוקם פרויקט חדש בדרום אפריקה בשנת 2006 שמטרתו להשיב את הגזע חזרה לחיים, ולייצר עדר של קואגות שישוחרר לטבע,.

בשנת 2016 פורסם כי פרוייקט הקואגה עבר מספר דורות של הרבייה והשבחת הגזע וכי הצליחו להחיות מחדש את הגזע הנכחד וקראו לו בשם ראו קואגה מכיוון שאינו המשך ישיר של אבותיו, אלא התערבות של בני האדם.

ראו־קואגה בשמורת אלאנדסברג בדרום אפריקה

ראו־קואגה בשמורת אלאנדסברג בדרום אפריקה-קרדיט לצילום אי-אף-פי

על ציר השנים היו לא מעט הכלאות של חמור וזברה או סוס עם זברה אך לא הגיעו לתוצאה הרצויה, כמעט רובם הפסים היו על חלק הגוף האחורי בשונה מהקואגות שחלקם הקדמי פסים והאחורי חלק.

המדענים שעבדו על פרויקט הקואגות אופטימים וטוענים שהזן שפותח יכול להתרבות בינו לבין עצמו ובעתיד נוכל לראותם שוב משוחררים לחופשי.

 

קריאה נעימה צוות  MayHorse פורטל הסוסים המוביל בישראל

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *