הובלת סוסים במזג אויר חם

הובלת סוסים במזג אויר חם

מקרים רבים של התייבשות סוסים נגרמו כתוצאה מהובלת סוסים במזג אויר חם ולוהט, למה זה קורה, כיצד מונעים, כל התשובות וההמלצות לגרירת סוסים ביום חם במאמר הבא.

הובלת סוסים היא אינו דבר טבעי לסוסים, היא כרוכה בפחדים וחששות ממקום סגור, זמן הנסיעה אינו כיף גדול עבורם סוסים רבים אינם מוכנים לעולת לקרון והעלאת הסוס לקרון הופכת לקרב של ממש, לכן חובה עלינו להפוך את החוויה לכמה שיותר נעימה וכמה שפחות מסוכנת לסוס שלנו, הובלת סוס בקרון סגור במזג אויר חם יכולה לגרום להתייבשות הסוס ואף למותו, מקרים רבים הסתיימו לא טוב, תופעות הרסניות לסוסים כגון כגון קוליק וחמור מזה גם מוות, תופעות קלות יותר של התייבשות הסתיימו בתסמינם כגון:  עייפות גדולה אצל הסוס וחוסר תפקוד לקראת רכיבה.

מדדים חשובים שמומלץ להכיר אצל סוסים חום גוף תקין במנוחה: מקסימום.38.5  מעלות צלזיוס.  דופק סוסים במנוחה: 28-36 פולסים (פעימות לב) בדקה בממוצע.

משתנים רבים ישפיעו על גורמי התייבשות כגון: הובלת סוס ביום חם במיוחד, קרון סוסים סגור ללא אוורור, נסיעה ארוכה מדי ללא הפסקות, השארת הסוס על הקרון זמן ממושך לאחר שהסתיימה הנסיעה, נסיעה אגרסיבית ועוד.

לקריאת מאמר בנושא גרירת סוסים ומשקלי גרירה מותרים הקלק על המאמר הבא!

ריכזנו עבורכם המלצות להובלת סוסים נכונה לשמירה על בריאות הסוס

  1. יש להתכונן לנסיעה מבעוד מועד, במידה ומדובר ביום חם רצוי לצאת מוקדם לפני החום או אחה"צ לאחר החום, טמפרטורה נעימה תשמור על בריאותו של הסוס ותהפוך עבורו את חווית הנסיעה לנוחה יותר, עבורנו זה נראה פשוט מהישיבה בקבינה מול מזגן, עבור הסוס שלנו זה הפעולה אינה טבעית, לכן מחובתנו להקל עליו ככל שניתן, הסוס אינו יודע לדבר ולשדר מצוקה, גלו חמלה והבנה ונסו להקל במעט על הסוס.
  2. הכנה לנסיעה היא דרמטית, הקפידו לעלות את הסוס כאשר הוא רגוע, יש להימנע מהעלאתו מיד לאחר רכיבה, תנו לו להתקרר ולשתות ורק לאחר שחום גופו ונשימתו התייצבו מומלץ לעלות לקרון.
  3. יש להגביל את זמן הנסיעה וההובלה לשעות בודדות בלבד במהלכן אפשרו לסוס לנשנש חציר בקרון, ניתן לרכוש רשת חציר ולתלות אותה בקרון, ספקו לו מים להתקרר בהפסקות, קחו אתכם דלי ומלאו לו מים שנמצאים בהישג יד בכל תחנת דלק.
  4. ברגע שהנסיעה הסתיימה הקפידו להוריד את הסוס מהקרון ואל תשאירו אותו שם, בזמן נסיעה יש זרימה של אויר שמקרר את הסוס, המצב משתנה כשהרכב אינו בנסיעה, מספיקות דקות בודדות לגרום לטמפרטורה לעלות, הקרון אינו ממוזג והוא לוהט בפנים, הטמפרטורה בקרון גבוהה פי כמה מהטמפרטורה בחוץ ,המקום קטן וצר והסוס ניצלה שם, בקרונות פח הגג קולט חום והקרון הופך לסכנה של ממש, ואסור שיקרה כמו שלא נשאיר ילד ברכב עם חלון סגור.
  5. ודא שהסוס שותה, במידה והסוס אינו מוכן לשתות גרום לטעמם של המים להיות מפתים, לעתים סוסים בוררים את השתייה עקב טעם לוואי של המים, במקרים רבים סוסים נאלצו להחליף מקורות מים ובחרו שלא לשתות עקב שינוי בטעם,  לכן לא מספיק להביא את הסוס למקור מים יש לוודא שהוא שותה, במקרים כאלה ניתן לקחת פרי לחתוך ולפזר בתוך המים, זה יכול לפתות את הסוס לשתות, ודאו שהסוס שותה באופן סדיר. באופן כללי הערה חשובה כל שכן על בסיס קבוע  גם בתא יש לוודא שהשוקת תקינה ויוצא זרם מים סביר שבסוס יכול לשתות ממנה, השיטה הישנה של דלי מים תמיד טובה יותר היא מאפשרת לעקוב אחר כמות המים שהסוס שתה.
  6. הקפידו על נסיעה רגועה, כניסה ויציאה לסיבובים במהירות נמוכה תמנע מצבי של מעידת הסוס בקרון, הימנעו מבלימת פתע, יצירת לחץ אצל סוסים בנסיעה בשילוב מזג אויר חם יכולה להיות הרת אסון עבור הסוס.
  7. הכירו את סימני ההתייבשות, ידע מוקדם יכול להציל את חיי הסוס, מומלץ להכיר את הסימנים המעידים על התייבשות, מצבו של סוס שהתייבש יכול להידרדר במהירות, במקרים כאלה התופעות הם: עייפות, דיכאון, חוסר תיאבון, היעדר שתן, קהות בעיניים, שתייה לפרקי זמן ארוכים מהרגיל, חוסר תיאבון.

בכל מקרה של חשד להתייבשות מומלץ להתייעץ עם הווטרינר/ת שלכם הוא ידע לייעץ לכם בזמן אמת כיצד לפעול בהתאם לתסמינים, כיום היכולת לזהות הידרדרות פשוטה, בעזרת הטלפון וצילום הסוס ניתן לזהות בעיות ולטפל בהם לפני שיהיה מאוחר מדי. לרשימת הווטרינרים המומלצת שלנו הקלק!

בישראל סוגים רבים של קרונות סוסים כגון: cheval liberte , תוצרת הארץ, bockmann ,ifor williams ועוד.   לרשימת מפיצי קרונות סוסים הקלק!

 

קריאה נעימה צוות האתר mayhorse פורטל הסוסים המוביל בישראל

 

                נסיעה טובה ובטוחה לכולם.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *