« בחזרה לאינדקס

שם עסק בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי

בית החולים הוטרינרי בית דגן

 

בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים הינו היחיד מסוגו בארץ ובמזרח התיכון כולו.

בית החולים הוקם בשנת 1988 כשלוחה של בית הספר לרפואה וטרינרית של האוניברסיטה העברית ובו עוברים הסטודנטים לווטרינריה את הכשרתם הקלינית.

בית החולים פועל כעמותה ללא כוונות רווח. הוא שוכן בקריה החקלאית בראשון לציון, לא רחוק מצומת בית דגן, בבניין דו קומתי. בית החולים מצויד בציוד המתקדם ביותר ומורכב ממספר מרפאות מומחים בתחומים השונים של הרפואה הווטרינרית ובהם רפואה פנימית, כירורגיה ותת תחומים רבים נוספים. בבית החולים מתקני אשפוז לכל סוגי בע"ח, מעבדת אבחון עם ציוד מתוחכם ביותר ומחלקות שירות כהרדמה והדמיה (כולל מכשיר CT). כמו כן פועל בבית החולים שירות חירום עם מספר גדול של רופאים וטכנאים, הנותן שירות 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.

 

המחלקה לרפואה וכירורגיה של סוסים

רפואה פנימית, כירורגיה ופוריות סוסים

המחלקה לרפואה וכירורגיה של חיות גדולות בבית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי מאכלסת את כל חלקו הדרומי של ביה"ח. במחלקה עובדים 9 רופאים וטרינרים, כאשר שלושה מהם רופאים מומחים (שניים לאחר התמחות בכירורגיה) ושתי רופאות בשנת Internship (סטאז'). בנוסף עובדים במחלקה חמישה טכנאים וצוות של וטרינרים כירורגים ומרדימים הפועלים גם במחלקות אחרות בביה"ח. במחלקה מתקבלים בעלי חיים המופנים מרופאי סוסים מכל חלקי ישראל, וגם משטחי הרשות הפלשתינאית ומירדן.

 

כירורגיה חיות גדולות

 

המחלקה קולטת מקרים רפואיים וכירורגיים של סוסים, ולעיתים יותר רחוקות חמורים, ובעלי חיים גדולים אחרים בהם בקר, עזים, כבשים, לאמות, אלפקות, גמלים וחיות בר.

בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי הוא ביה"ח היחידי לסוסים ולחיות גדולות בישראל, המספק שירותי רפואה וכירורגיה על ידי רופאים מומחים.

במחלקה לרפואה וכירורגיה של חיות גדולות מצוי חדר הניתוח הפעיל לסוסים היחידי בישראל. כמו כן, יש במחלקה40 תאי אשפוז לסוסים, ביניהם תאי אשפוז רגילים, 2 תאי אשפוז מיוחדים למקרים הדורשים בידוד (בעיקר מקרי שלשול קשה ומידבק), תא מרופד מיוחד למקרים עצביים – המלווים בשיתוק ותא אשפוז וטיפול מיוחד ואינטנסיבי לסייחים בני יומם, הכולל ציוד ניטור מתקדם ויכולת אספקת חמצן כשהסייח מצוי בצמידות לסוסה האם.

המחלקה מספקת שרותי חירום, כולל כירורגיה, 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, וזאת על ידי אחזקת צוות רופאים וטרינרים וטכנאים כוננים המגיעים תוך זמן קצר לבית החולים במקרי חירום.

בדיקת CT צילום רנטגן לסוס

 

סייח הסובל מטראומה קשה בראש בזמן בדיקה במכשיר ה-CT

ברשות המחלקה כל הציוד הדרוש על מנת לספק שירותי רפואה וכירורגיה ברמה הגבוהה ביותר לסוס שלכם, כמקובל בעולם, הכולל ציוד ארתרוסקופיה מתקדם, אנדוסקופ לבחינת דרכי הנשימה ומערכת המין, גסטרוסקופ (היחידי בשיראל) לבדיקת הוושט והקיבה, מכשירי אולטרסאונד ניידים וקבועים להדמיית מערכות הגוף, מערכת המין והגפיים, מכשיר רנטגן נייד לצילומי גפיים ומכשיר רנטגן גדול נייח (היחידי מסוגו בישראל) לצילומי ראש, צוואר, בית חזה, אגן ואף בטן בסייחים ופונים. כמו כן קיים בבית החולים מכשיר CT המאפשר הדמיית ראש וגפיים של סייחים, פונים וסוסים צעירים במשקל של עד 150 ק"ג וכן בסוסים בוגרים.

צילום רנטגן לבית החזה סוס

 

סייח בצילום רנטגן לבית החזה

בנוסף לצוות המחלקה, עובדים בבית החולים מומחים מתחומים שונים ברפואה הווטרינרית המספקים שירותי רפואה וייעוץ ברמה הגבוהה ביותר גם לסוסים, ביניהם מומחים לקרדיולוגיה, אופטלמולוגיה (רפואת עיניים), אונקולוגיה, דרמטולוגיה, פתולוגיה קלינית ונוירולוגיה. מומחים אלו מצוידים בציוד המתקדם ביותר בתחומם, המאפשר אבחון וטיפול במחלות שונות גם בסוסים.

 

 

www.mayhorse.com

1 comment

  1. הי אנחנו גרים באילת וישלנו כלב בשם רןפוס שנדרס כשהיה בן כשנה וקיבל מכה חזקה באזור האגן צאז הוא התאןשש מהמכה התחעל ללכת ולרוץ ורק הרופא שטיפל בו אמר שהעצב נפגע לא בטזור האגן לכן הוא לא שולט טוב בפיפי וקאקי הוא ךא עושה בחוץ גם כשמאמץ לא יוצא רק כשנמצא בבית הקקי נופל לו במיטה שלו וכך כבר כמעט הוא בן 7 חינו וטיפלנו בו כי אנחנו מאוד קשורים אליו ונאמר לי לאחרונה שאולי בהית דגן צריך לעשות סיטי ולראות אם יש מה לעשות איתו עשינו לו דיקור וזה גם לא עזר מה כדאי לנו לבוא עם רופוס אליכם?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *