מניעת הפצה של מחלות בקרב סוסים – מה עם המפרזל?

רוב בעלי הסוסים מכירים דרכים מעשיות לדאוג לבריאות הסוסים כגון: בידוד סוס חולה,מתן חיסונים מונעי מחלות,וניקוי קבוע של תאים. בתקופת וירוסים חוצי מדינה כגון מחלת הפה והטלפיים מומלץ לבודד את הסוסים ממגע עם סוסים אחרים מארווה אחרת, אך יש דרך חשובה נוספת אתה חשוב מאוד להכיר, מומלץ מאוד להכיר את חשיבות העבודה עם מפרזל מקצועי וזהיר.

ההמלצה שלנו היא להקפיד על עבודה עם מפרזלים אחראיים, הם יכולים למנוע מחלות והפצתם בקרב סוסים, החוקים: אין שיתוף בציוד, לפחות לא בלי ניקוי או חיטוי יסודי ראשון, נגיעת אף אסורה בשקתות מים המפוזרות באורווה עבור הסוס ובידוד כניסות חדשות של סוסים לפני הוספה לעדר.

הווטרינר באופן קבוע עובד סביב סוסים חולים, ובאופן כללי מכיל על עצמו נהלי זהירות, כגון שימוש בכפפות וכלים סטריליים כדי למנוע זיהום והדבקה. אבל מה עם המפרזל שלך? שנוסע מחווה לחווה ומטפל בסוסים, עובר דרך המעברים באסם, ומשתמש באותם כלים שלעיתים טיפלו בסוס חולה לא מזמן, הכלים על משאית הם לעתיים המקור הזיהום, אבל תקשורת יעילה בין בעלי סוסים ואנשי מקצוע יכולים למנוע התפשטות המחלה.

מפרזלים אחראיים לקחת על עצמם את נושא בריאות הסוסים, על מנת להבטיח שהם לא מפיצים מחלות פתוגניות בין הסוסים, אבל יש גם כמה צעדים שמנהלי החווה יכולים לנקוט כדי לעזור למפרזלים למנוע מחלות.

קודם כל, לקבוע את מדיניות החווה לגבי כניסה לחווה וטיפול בסוסים. דון בנושא זה עם המפרזל שלך ועם הוטרינר, כך גם אתה וגם המפרזל יכולים מציאותית להעריך כל סיכון להעברת מחלה. סיכונים עשויים להיות שונים ממתקן למתקן, ואפילו בקרב החווה שלך זה תלוי באוכלוסיית הסוס (למשל, סוסים צעירים, חולפים, וכו ').

מפרזל בעבודה
טיפול על ידי מפרזל מחוץ לגבולות החווה

לשגרת ביקורי המפרזל, כאשר אין מחלה מדבקת ידועה  בין רפתות וארוות באזור,אנו נדרשים פשוט לשמור ציוד ולחטא את כל הציוד באופן תדיר, נושא זה אמור להיות שגרתי בקרב מפרזלים איכותיים,צתשומת לב קפדנית והיגיינה הופכת להיות חשובה במיוחד אם יש התפרצות מחלה מדבקת כמו חונק rhinopneumonitis, שפעת, או rotavirus-או בחווה שלך או באזור שמסביב.

במקרים יוצאי דופן, מומלץ לבקש ממפרזל להישאר מחוץ לחווה, המקרים הם של מחלה שמתפרצת באזור או ביקורים קודמים של אותו מפרזל או בעל מקצוע. הודע המפרזל שלך על אמצעי הזהירות הספציפי שלך לפני שהם קובעים את הביקור הצפוי, זה מאפשר לו או לה לתכנן מראש, להביא בגדים מיותרים או זוג נפרד של מגפיים, הוא או היא יכולה גם לבחור לעשות את החווה שלך לביקור האחרון של היום. בדרך כלל שיטות מניעה כוללות מברשת חיטוי, אמבטיית רגלי חיטוי, נטילת ידיים וכלים, ובחירת אתר שבו ניתן לנקות בקלות את כלי הפירזול. גם אם מפרזל רק מטפל בגפיים התחתונים של סוס פגוע, פריטים ממנו או הבגדים והציוד שלו עדיין יכולים להזדהם עם וירוסים או חיידקים.

שיטות חכמות אחרות שבהם המפרזל שלך (וכל אחד אחר שמטפל בסוסים) עשויים לשקול במקרה של התפרצות, רחיצה וחיטוי של משטחי עור אנושיים עם מוצר אלכוהול, להחליף בגדים לפני הטיפול בכל קבוצה של סוסים, וטיפול נפרד בסוסים חולים בהפרדה מוחלטת משער העדר, חובהלנקות ולחטא בזהירות את הציוד מזוהם עם הפרשות אף, רוק, מוגלה, או זבל. חובה לוודא מראש שיש לבעל החווה חומר חיטוי וטרינר יעיל לרשות המפרזל למטרה זו.

גם כאשר אין התפרצות פעילה, חשוב להיות ערני. אם קיימת האפשרות כי הסוס נחשף או נפגע ממחלה מדבקת חובה ליידע את המפרזל לפני שהוא או היא מתחיל לעבוד, אולי ניתן לדחות את מועד הטיפול בסוס, או לכל הפחות לטפל בו אחרון מבין כל הסוסים, זה יעזור להפחית פוטנציאל התפשטות המחלות או המחלות ולאפשר המן הלמפרזל לנקות ולחטא לפני תחילת הטיפול הבא למחרת. בקישור הבא תוכלו לבחור מפרזלים ממגוון המפרזלים המומלצים שלנו.

 

דואגים לבריאות הסוס? קיראו גם על קדחת הנילוס המערבי.

קריאה נעימה,

צוות האתר.

1 comment

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *