Bucking

 הסוס שלי עושה באקינג מה זה אומר?

נפתח ונאמר שתנועת הבאקינג אצל בעלי חיים בטבע טבעית לחלוטין!

מדובר בתנועה בה בעל החיים מרכין את ראשו מטה ומעלה רגליו האחוריות באוויר, בדרך כלל תוך כדי בעיטה החוצה עם הרגליים האחוריות, מדוע סוסים עושים bucking ?

לתנועת הבאקינג יש מספר משמעויות והסברים, מקורה של תנועה זו בסביבה הטבעית של הסוס בטבע, מקורה בהתגוננות סוס שנתקף ע"י טורפים גדולים, כגון: אריה או נמר שקפצו על גב הסוס במטרה לטרוף אותו,

תנועת הבעיטה ברגליים הינה מנגנון הגנה הגורם לתנודות וחוסר יציבות בגב הסוס ולזריקת התוקף מגבו, בנוסף במידה ובעיטה פוגעת בתוקף היא בהחלט מסוגלת להרגו.

כשמדובר בסוסים מבויתים תופעת הבאקינג נחשבת לתופעה שלילית! בין שתופעה זו מתרחשת שרוכב על גבו ובין בעבודה מהקרקע מדובר בתופעה שאינה תקינה ושאסור להקל בה ראש.

בבית ובארווה אין חיות טורפות ולכן התופעה בלתי רצויה, מאלפי סוסים יפרשו את התתנהגות הזו ככזו שיש לעקור מהשורש ולטפל בה מיידית והיא משתייכת לקבוצת התופעות המסוכנות והשליליות אצל סוסים.

הקלק לרשימת המאלפים המומלצת שלנו.

להלן מספר סיבות שבגינם סוסים יעשו buc:

התחלת אילוף אכוף ראשון: סוס שפוגש לראשונה אוכף עלול לקבל אותו כאיום וכמטרד ולהגיב בבאקינג על מנת לסלקו מגבו.

שחרור אנרגיה: סוס שהוחזק בתא זמן ממושך והוצא למגרש פתוח, הרצון לפרוק אנרגיה ולשחרר עצמות יבוא לידי ביטוי בצורת תנועת הבאקינג, בשילוב קפיצה באוויר ועמידה על שני רגליים ועם זה אין שום בעיה.

פחד או בלבול: סוס שנכנס למתחם חדש עם קהל גדול, פחד ממכונות רכבים וכלים מרעישים, כניסה לקבוצה גדולה או עדר של סוסים, במקרים שכאלה גם סוס בוגר ומנוסה יכול להגיב בתנועת הבאקינג וזאת כאקט של חשש והעברת מסר להתרחק.

בעיות גב/כאב: סוס שהאוכף או הציוד מכאיב לו עלול להגיב כך על מנת להוריד ממנו את הגורם המכאיב לגבו.

בעיות צייתנות: סוס עלול לעבור לתנועת הבאקינג ולהגיב בחוסר צייתנות משום שאינו מכיר ומכבד את בעליו או משום שמחפש להתחמק מבקשה לגיטימית של בעליו, דבר שמעיד על גיל צעיר וחוסר ניסיון של הסוס או כנ"ל הפוך חוסר ניסיון של הרוכב לתקשר בסוס צעיר ולא צייתן.

רוכב אלים: לצערי ניתן לפגוש שפע של תמונות שרצות ברשת של רוכבים על סוס בתנועת 2 רגליים קדמיות באוויר rearing וזאת ע"י הכאבה קשה לפה הסוס ולבסוף לקבלת תנועה לא טבעית, מכאן הדרך ללמד את הסוס שהרוכב הוא גורם מטריד קצרה ולא מפתיע שסוס שכזה יתגונן ע"י באקינג.

לסיכום : בהחלט ניתן לטפל בבעיות באקינג אצל סוסים בעודם צעירים ולעקר את ההרגל הזה שמעיד על חוסר כבוד ואגרסיביות מסוכנת לרוכב ולסוס, ככל שגיל הסוס גדול יותר יהיה קשה יותר להעלים התנהגות פסולה זו, אין ספק שמאלף סוסים מנוסה ידע להתגבר על הבעיה, אך סוס שכזה יוגבל לשימוש לרוכבים מנוסים בלבד ולא יוכל להשתלב בבתי ספר לרכיבה.

בארצות הברית מתקיים ספורט שלם בסיס ענף הרודאו בו מאמנים גזע של סוסים שתנועת הבאקינג שלהם קיצונית וחזקה, על הרוכב להחזיק לפחות 8 שניות על גבו של סוס משתולל בתנועות באקינג חזקות וכך ישיג ציון גבוה, סוסים אלה אינם מכירים משהו אחר וככל שיבצעו הבאקינג חזק יותר ערכם יעלה והם יתאימו לספורט זה.

קריאה מהנה צוות האתר.

© כל הזכויות שמורות לאתר: MAYHORSE.COM

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *