בעלי חיים במלחמת העולם הראשונה

סוסים במלחמת העולם הראשונה

עברו כ-100 שנים מאז הצביע הקונגרס של ארצות הברית להכריז מלחמה על גרמניה ולפתוח במלחמת העולם הראשונה.

המלחמה הקשה גבתה את חייהם של כ-17 מליון אנשים ברחבי העולם, אך מה שלא סופר הוא כמה בעלי חיים נהרגו במלחמה הקשה הזו, סיפורם ותפקידם החשוב במלחמה לא סופר מעולם.

בעלי החיים שעד כה שימשו לחקלאות הנאה וספורט החליפו את ייעודים וכעת נשאו בתפקידים חשובים ולחמו לצד החיילים, הם היו כל כך חיוניים עד שהם עצמם הפכו למטרות צבאיות, ביום אחד של הפגזות קשות מצד הגרמנים נהרגו כ-7,000 סוסים.

בתמונה סוס צבאי לובש מסכת גז להגנה ממתקפות הגז של צבא גרמניה.

 

הסוסים והפרדות היו הכרחיים במיוחד הם סייעו לצבא לנוע ולזוז ממקום למקום ולסחוב משאות שחייל לא היה מסוגל לשאת, הסוסים נשאו פצועים לבתי החולים ולעורף, הם נשאו תחמושת מהנמלים ומתחנות הרכבת לשדה הקרב,

12 סוסים סחבו תותח שמשקלו כ-5 טון, תארו לעצמכם כמה חיילים צריך על מנת למשוך משקל שכזה לאורך מרחק וזמן רב.

בשנת 1917 טרם המלחמה, החלו ארצות הברית ובעלי בריתה לרכוש כמה שיותר סוסים ופרדות, אלה פשוט התאימו יותר לשימוש בשטח לא סלול, בכל מקום שטנק ורכב לא יכול להיכנס, 4 רגלים עשו טוב יותר את העבודה.

מאות אלפי סוסים ופרדות נשלחו לאירופה לנמל מניופורט ניוז, וירג'יניה הייתה נקודת המוצא הגדולה ביותר לשילוח סוסים ופרדות עבור הצבא הבריטי והנמל היה מוצף בהם.

עשרות ווטרינרים גויסו לטפל בהם, מאות מטפלים ומטפחים סופחו למשימה זו שחשיבותה כה גדולה עד שהצמידו להם יחידות שלמות לטפל בהם.

בתמונה סוסים אמריקאים מועמסים לרכבות ולשדה הקרב.

בעודם ממתינים להעמסה בנמל, הבינו הגרמנים שסוסים אלה מהווים סכנה עתידית לגרמניה, הסוסים והפרדות יהיו כוח שובר שוויון לטובת ארה"ב ובעלי בריתה, לכן נשלחו סוכנים גרמנים לנמלים להדביק את הסוסים במחלות  קשות כגון: אנטרקס חיידק דמוי דלקת ראות ובווירוס של מחלת נחרת, בתקווה שסוסים אלה ימותו או יושבתו וע"י כך לא יועלו על האוניות לחזית הקרב, חשוב לציין שלכל אורך המלחמה ניסו הגרמנים לשבש את הגעתם לשדה הקרב ולהדביקם במחלות, להפגיזם בגז ועוד.

הגרמנים שמו לעצמם פגיעה בסוסים כמטרה שחשיבותה אסטרטגית וניסו לפוצץ רכבות שהובילו סוסים, להטביע אוניות שעל סיפונם היו מאות סוסים,אילו הצליחו במזימתם סביר שהמלחמה הייתה מסתיימת אחרת.

לסיכום: במלחמת העולם הראשונה מתו כ-8 מליון סוסים ופרדות מאש האויב, תשישות, תת תזונה, טבעו בבוץ, וחלו במחלות, סוסים אלה מתו לצד בני אדם שלחמו בשני הצדדים.

תרומתם העצומה לניצחון בעלות הברית הינה מכרעת, יתכן שללא עזרתם העולם היה אחר לחלוטין היום.

במלחמה זו לחמו גם בעלי חיים והם שינו את פני הקרב.

קריאה נעימה צוות האתר.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *